Kako povećati hemoglobin kod bebe

Pre mesec i po sam maštala o tome da ću napisati ovaj tekst.

Iskra je imala sedam i po meseci i krenule smo na redovnu kontrolu (onu koja ide sa šest meseci, ali kasnimo od starta).

S analizom krvi uputile smo se kod naše doktorke. Kada je videla rezultat, rekla je „Au… meni se ovo ništa ne sviđa… ovo je baš loše…“ I dok sam ja tako lagano umirala, ona je coktala i rekla mi da joj je hemoglobin strašno nizak i da moramo hitno da ga popravljamo.

Tadašnja vrednost hemoglobina joj je bila 101 od minimalnih 105, mada je doktorka zahtevala 110.

Njen predlog je bio da pokušamo sa korigovanjem ishrane, a ukoliko to ne uspe daće nam neki sirup sa gvožđem. Predložila je da uvedemo crveno meso i da svakog dana ima mesni obrok i to: 5-6 puta junetinu/teletinu i 2-3 puta piletinu/ćuretinu. Kasnije da ubacimo i žumance, kao i džigericu (koju neće jesti nikad, jer je kontejner u pilećem organizmu).

Ja sam ove njene savete delimično ignorisala iz razloga što smatram da je sedam dana mesa, previše za odrasle, a kamo li za bebu koja jede čvrstu hranu tek mesec i po.

Pronašla sam informacije o namirnicama koje su bogate gvožđem i napravila joj meni koji je izgledao ovako:

1x nedeljno piletina

2x nedeljno junetina/teletina (beba treba da ima dva mesna obroka nedeljno, ali zbog ove situacije imala je 3)

2x nedeljno proso u kombinaciji sa jabukom/kruškom

1x cvekla i jabuka (dodam i malo bundeve, da maskiram cveklu koju ne voli)

1x ovsena kaša sa bananom

2x nedeljno povrće sa blitvom (razne kombinacije)

2x nedeljno (nekada i više), vrhovi mladih kopriva u kombinaciji sa povrćem. Trošila sam sveže (blanširane iz zamrzivača) dok ih je bilo i onda sam prešla na sušene, koje sam dodavala po jednu kašičicu 10 minuta pred kraj kuvanja obroka.

Ovo su bile obavezne kombinacije u toku nedelje. Pored toga, često je bilo krompira, brokolija, šargarepe, boranije i graška u koje sam ubacivala sušene vrhove koprive.

Žumanac smo počeli da uvodimo pre nedelju dana, tako da on nije imao neki uticaj na krajnji rezultat.

Nakon mesec i po ovakve ishrane dobili smo rezultat od 111.

Ja sam presrećna, prezadovoljna. Uspele smo da se hranimo zdravo, ostvarimo, pa malo i nadmašimo cilj 🙂

Nastavljamo sa ovakvim režimom ishrane, samo što se vraćamo na dva mesna dana, umesto na tri.

Namirnice bogate gvožđem su:

Izvor informacija: Fejsbuk grupa "Zdrava hrana za naše bebe"
Izvor informacija: Fejsbuk grupa “Zdrava hrana za naše bebe”

Zbog veće iskoristivosti gvožđa u organizmu, poželjno je kombinovati ga sa namirnicama bogatim vitaminom C.

Nakon konzumacije namirnica bogatim gvožđem, bar 2h ne treba konzumirati mlečne proizvode. Gvožđe se vezuje za kalcijum iz mleka, pa na taj način „propada“, kao da nije ni bilo unešeno u organizam. Na žalost nismo uvek ispoštovali ovo pravilo, bilo je 10% slučajeva kad Iskra „hitno“ mora da siski 🙂 Ali sve u svemu, rezultati nisu izostali.

 

Osatvite komentar